11 клас

Модуль. Основи веб-дизайна



Модуль. Математичні основи інформатики.

Урок1. Основні поняття позиційної системи числення. Відеоматеріал до уроку
Урок 2. Розгорнута і згорнута форми запису чисел. Арифметичні операції в позиційних системах числення. Відеоматеріал до уроку.

Презентація"Системи числення"

Тест 2,8,16-річна системи числення

Блог


Тест Lazarus завантажити

Робота в середовищі СУБД Ассess

Основні ключі і взаємозв'язку таблиць

При створенні таблиці, програма автоматично наділяє кожну запис унікальним ключем. За замовчуванням в ній є колонка імен, яка розширюється, в міру внесення нових даних. Саме ця колонка і є первинним ключем. Крім таких, основних ключів, база даних також може містити поля, пов'язані з інформацією, що міститься в іншій таблиці.


Наприклад, у вас є дві таблиці, що містять взаємопов'язану інформацію. Наприклад, вони називаються «День» і «План». Вибравши в першій таблиці поле «понеділок», ви зможете зв'язати його з яким-небудь полем в таблиці «План» і при наведенні курсору на одне з цих полів, ви побачите інформацію і пов'язані осередки.


Подібні взаємозв'язки полегшать читаність вашої бази даних і напевно збільшать її зручність і ефективність.


Щоб створити взаємозв'язок, перейдіть у вкладку «Робота з базами даних» і в області «Відносини» виберіть кнопку «Схема даних». У вікні ви побачите все оброблювані бази даних. Слід звернути вашу увагу на те, що в базах даних повинні бути спеціальні поля, призначені для зовнішніх ключів. На нашому прикладі, якщо в другій таблиці ви хочете відобразити день тижня або число, залиште пусте поле, назвавши його «День». Також налаштуйте формат полів, т. к. він повинен бути однаковий для обох таблиць.


Потім, відкривши дві таблиці, перетягніть поле, яке ви хочете зв'язати, в спеціально приготовлене поле для зовнішнього ключа. З'явиться вікно «Зміна зв'язків», в якому ви побачите окремо виділені поля. Щоб забезпечити зміну даних в обох пов'язаних полях і таблицях, поставте галочку напроти пункту «Забезпечення цілісності даних».


Створення та види запитів

Запит є дією в програмі, завдяки якому користувач може редагувати або вносити інформацію в базу даних. Фактично запити діляться на 2 види:


Виборний запити, завдяки яким програма дістає певну інформацію і робить по ній розрахунки.

Запити дії, що додають інформацію в базу або видаляють її.

Вибравши «Майстер запитів» у вкладці «Створення», програма проведе процес створення певного типу запиту. Дотримуйтесь інструкцій.


Запити можуть значно допомогти вам упорядкувати дані і завжди звертатися до конкретної інформації.


Наприклад, ви можете створити виборний запит за певними параметрами. Якщо ви хочете побачити інформацію по конкретній даті або дня таблиці «День» за весь проміжок часу, ви можете налаштувати подібний запит. Виберіть пункт «Конструктор запитів», а в ньому потрібну вам таблицю. За замовчуванням запит буде виборним, це стає зрозумілим, якщо глянути на панель інструментів з виділеної там кнопкою «Вибірка». Для того щоб програма шукала саме ту дату або день, який вам потрібен, знайдіть рядок «Умова відбору» і введіть туди фразу [який день?]. Запам'ятайте, запит повинен бути поміщений в квадратні дужки [] і закінчуватися на знак питання або на двокрапка.


Це лише один з варіантів використання запитів. Насправді, з їх допомогою також можна створювати нові таблиці, відбирати дані за критеріями і т. д.


Налагодження та використання форм

Завдяки застосуванню форм, користувач зможе легко переглядати відомості по кожному полю і перемикатися між існуючими записами. При тривалих вводах інформації використання форм спрощує роботу з даними.


Відкрийте вкладку «Створення» і знайдіть пункт «Форма», натиснувши на який з'явиться стандартна форма, заснована на даних вашої таблиці. З'явилися поля з інформацією піддаються всіляким змінам, включаючи висоту, ширину і т. д. Зверніть увагу, що якщо в наведеній таблиці присутні взаємозв'язку, ви побачите їх і зможете переналаштувати в цьому ж вікні. У нижній частині програми ви побачите стрілки, які дозволять послідовно відкривати кожен стовпець вашої таблиці або ж відразу переміститися на перший і останній. Тепер кожна з них є окремим записом, поля якої ви можете налаштувати, клікнувши мишкою на кнопку «Додати поля». Змінені і внесені таким чином відомості відобразяться в таблиці і в усіх приєднаних до неї таблицях. Після настройки форма, необхідно зберегти її, натиснувши комбінацію клавіш «Ctrl + S».


Немає коментарів:

Дописати коментар